هدی صادقی
یکشنبه, 26 دسامبر , 2021
مطالعه در 13 دقیقه

10 نرم افزار انتشارعکس در شبکه‌ های اجتماعی که چشم مخاطب را خسته نمی‌کند!


در دوره و زمانه‌ای زندگی می‌کنیم که  تقریباً هرکسی، هرجایی که باشد می‌تواند با گوشی هوشمند خود دستکم یکی دو عکس ساده بگیرد، آن را در نرم افزار ویرایش عکس، اصلاح و فوری در شبکه‌های اجتماعی منتشر کند تا صدها نفر آن را ببینند. با پیشرفت کارایی اپلیکیشن های ویرایش عکس و حساسیت یک سری شبکه‌های اجتماعی حالا وقت آن رسیده با ترفندهای انتشار عکس در شبکه های اجتماعی بیشتر آشنا شویم.

نکته مهمی که نباید نادیده گرفت تأثیر کیفیت تصویر در انواع social media است. شما نمی‌توانید هرعکس قدیمی را انتخاب و آن را بلافاصله منتشر کنید چون طبعاً واکنش‌های دلخواهتان را دریافت نخواهید کرد یا به دلیل کیفیت پایین عکس، آنطور که لازم است بازخورد نمی‌گیرید.

عکس‌های چشمگیری که با کمی اسکرول کردن، روی برند شما یا کسب و کارتان متوقف شوند قرار است هدف شما از انتشار عکس در شبکه‌ های اجتماعی باشد.

خوب است بدانید که این هدف برای کسب و کارهای بزرگی که چندین و چند کارمند و گرافیست دارد اصلاً پیچیده و نشدنی نیست. آن‌ها به سادگی با مدیریت پست‌های خود می‌توانند از عهده چنین کاری بربیایند. اما وقتی یک کسب و کار کوچک قصد افزایش مشتری در شبکه‌های اجتماعی را داردلازم است دقیق‌تر وارد عمل شود و احتمالاً چند مسئولیت را به تنهایی انجام دهد.

موفقیت یک کسب و کار یا هرفعالیت فردی دیگر در شبکه‌های اجتماعی فقط با گردآوری محتوا و نوشتن انواع کپشن هیجان انگیز، تضمین نمی‌شوید. در این مسیر لازم است خودتان را به یادگیری چند اپلیکیشن آماده سازی عکس و انتشار آن در شبکه‌های اجتماعی هم مجهز کنید.

نرم افزارهای انتشار عکس در شبکه‌ های اجتماعی کدام اند؟

باید روش‌هایی را انتخاب کنید که به لطف آنها، مخاطب یا کاربر نتواند چشم از عکسی که منتشر می‌کنید بردارد! نرم افزارهای زیر قرار است همین کار را با عکسهای شما بکنند:

کانوا Canva

از ابتدا تا پایان طراحی عکس را انجام می‌دهد! این برنامه برای افرادی که حرفه و تخصصشان، طراحی نیست بسیار مناسب است. این نرم افزار به سادگی اجرا می‌شود و با وجود صدها قالب، قلم و تصویر که دارد خواسته‌های شما را برای انتشار عکس در شبکه‌ های اجتماعی برآورده می‌کند.

ناگفته نماند یکی از بهترین ویژگی‌های کانوا امکان ریسایز عکس فقط با یک کلیک ساده است و بعد، تصویر شما آماده انتشار در هر پلتفرم اجتماعی خواهد بود.

نکته: این برنامه را از کافه بازار و به صورت رایگان می‌توانید نصب کنید و بازخوردهای خوبی هم دریافت کرده است.

ایزل Easil

عملکرد این برنامه شبیه به کانوا است و بدون نیاز به نصب و فقط با تکنیک کشیدن و انداختن drag and drop می‌توانید عکس‌هایتان را برای انتشار در شبکه‌ های اجتماعی آماده کنید.

همچنین امکان استفاده از قالب‌های متنوع، قلم‌ها و تصاویر گرافیکی هم در این برنامه وجود دارد. ناگفته نماند که می‌توانید با ذخیره اطلاعات برند و طراحی‌های دلخواهتان، دسترسی سریع به آنها پیش از انتشار هر عکس داشته باشید.

ایزل نرم افزاری مطلوب برای کسب و کارهای کوچک و استفاده‌های شخصی است و تنوع ابزاری چشمگیری دارد.

نکته: این برنامه یک دوره آزمایشی رایگان دارد و پس از پایان، باید برای استفاده، هزینه پرداخت کنید.

کرللو Crello

شباهت کرللو با کانوا و ایزل چشمگیر است. غافلگیر می‌شوید اگر بدانید این برنامه فقط برای انتشار عکس در شبکه‌ های اجتماعی نیست بلکه برایتان انیمیشن هم می‌سازد! صدها قالب انیمیشن و آیتم‌های انیمیشنی در این برنامه کاری می‌کند تا مخاطب شما هیجان زده شود.

نکته: این برنامه با نام creat از مجموعه کرللو در کافه بازار موجود است.

انتشار عکس در شبکه های اجتماعی با کرللو

اسنپا Snappa

بخشی از فرایند شناخت پرسونای مخاطب در شبکه‌های اجتماعی مربوط به جلوه‌های بصری است که چشم و حافظه تصویری کاربر را غلغلک می‌دهد. اسنپا جزو همین فرایند و از جمله ابزارهای مبتنی بر کشیدن و رها کردن است که مخصوصاً برای ساخت محتوای متنی مبتنی بر تصویر بسیار خوب عمل می‌کند.

کیفیت گرافیکی در این برنامه به اندازه‌ای خوب است که مخاطب را برای دیدن، تصمیم گرفتن، دنبال کردن و یا خرید تشویق می‌کند.

نکته: این برنامه در ایران برای نسخه اندروید دردسترس است.

اینفوگرام Infogram

اگر اهل ساختن اینفوگرافی های جالب و اثرگذار هستید و یک کسب و کار به روز و جذاب را مدیریت می‌کنید، لازم است از برنامه‌ای مثل اینفوگرام استفاده کنید.

استفاده از اینفوگرام برای افرادی که قصد نمایش اطلاعات مفید به لطف جذابیت‌های بصری را دارند، مؤثر است. درواقع شما از این برنامه فقط برای انتشار عکس در شبکه‌ های اجتماعی استفاده نمی‌کنید بلکه به مخاطبتان یک سری اطلاعات کاربردی مرتبط به کسب و کارتان را هم می‌دهید و این، عالی است!

این برنامه برای فضای وب طراحی شده و می‌توانید از آن برای طراحی وبسایت، بلاگ، شبکه‌های اجتماعی یا هرنوع ارائه‌ای استفاده کنید.

برنامه Over

Over اساساً برای پلتفرمی مثل اینستاگرام  و با گوشی هوشمند کاربرد دارد. برای مثال شما برای تولید محتوای وایرال (ویروسی) در شبکه‌های اجتماعی نیاز به ابزاری دارید تا متناسب با سرعت زندگی مدرن، برای عکسهای هدفمندی که آماده می‌کنید، ویرایش‌های تصویری مناسب را پیاده کند. چنین محتوایی با ترفندهای بصری چاره‌ای جز وایرال شدن نخواهد داشت!

Over امکان اضافه کردن قلم، رنگ و لایه‌های دیگری را هم برای شما فراهم کرده است.

نکته: این برنامه درهردو نسخه اندروید و IOS در دسترس است.

آن فلد Unfold

روی استوری اینستاگرام برای رونق یا شناساندن کسب و کارتان برنامه ریزی کرده‌اید؟! آن فلد دقیقاً برای همین ساخته شده است. این برنامه قابلیت اضافه کردن متن و استیکر به عکسهای انتخابی شما را دارد و کاملاً برای مختصات استوری اینستاگرام و فیسبوک ساخته شده است.

نکته: آن فلد رایگان و برای نسخه اندروید تهیه شده است.

ویو Wavve

برای انتشار عکس در شبکه های اجتماعی چه ترفندهایی را سراغ دارید؟
برای انتشار عکس در شبکه های اجتماعی چه ترفندهایی را سراغ دارید؟

این برنامه آمده است تا شما را شگفت زده کند! جالب است بدانید که ویو مثل سایر همتایانش نیست و برای عکسهایتان کاری نمی‌کند. این برنامه با هدف ارتقای کیفیت فایل‌های صوتی در پلتفرمهای اجتماعی آماده شده است و دیگر لازم نیست لینک Sound Cloud یا هر پلتفرم صوتی دیگری را در پست‌های اجتماعی خود وارد کنید.

روش کار اینگونه است که پس از بارگذاری فایل صوتی یا تصویری در ویو، می‌توانید از کتابخانه انیمیشن، گیف ها، متن، تصاویر یا هر آیتم بصری دیگری برای زیباتر کردن محتوای صوتی خود استفاده کنید. 

لوگو ساز Logo Maker

شاید دلتان بخواهد تا در شبکه‌های اجتماعی از یک لوگوی اختصاصی در طراحی تصاویر کمک بگیرید. پس از طراحی، آیکون گذاری و تنظیم رنگ‌ها فوراً یک لوگوی حرفه‌ای جلوی چشمهایتان ساخته می‌شود!

نکته: این برنامه رایگان و مناسب سیستم اندروید است.

PlaceIt

این برنامه ابزار خوبی برای ساخت مدل‌های گرافیکی یا لوگوی مناسب کسب و کار شماست. هرنوع طراحی برای پوشاک، کتاب، تصاویر فیسبوک، تلفن، رایانه و هرتصویر و لوگوی دیگری را می‌توانید با حساب روی برنامه PlaceIt خلق کنید.

نکته: این برنامه رایگان و مناسب سیستم اندروید است.

سخن ما با شما

مشاهده می‌کنید که با اینهمه تنوع و جذابیت در دنیای انواع اپلیکیشن ویرایش تصویر، دیگر خیال شما برای جذب مخاطب راحت است. درواقع به لطف همین برنامه‌ها، کار شما ساده‌تر می‌شود و با کمک نرم افزار انتشار عکس در شبکه‌ های اجتماعی و در کتار ابزاری مناسب و البته پرطرفدار و تأیید شده می‌توانید جلوه‌های بصری دلخواه و مورد نظرتان را روی تصویر پیاده کنید.

البته که این ده مورد، تنها بخشی از ابزارهای کارآمد انتشار عکس در انواع پلتفرمهای اجتماعی هستند و شما می‌توانید با راهنمایی گرفتن از افراد آگاه، اطلاعات بیشتر و در نتیجه حق انتخاب بهتری داشته باشید.

منبع: meetedgar

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 3]

این پست را به اشتراک گذارید :


این مقاله در بهین هاب تولید شده است. روی بهین هاب برای صرفه جویی در وقت و تمرکز روی ارزش واقعی شبکه های اجتماعی در تیمتان حساب کنید. تک تک ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری هر چند کوچک در بهبود کیفیت وب فارسی داشته باشیم.
دیدگاه بگذارید 0