هدی صادقی
یکشنبه, 11 جولای , 2021
مطالعه در 7 دقیقه

بهترین زمان انتشار پست در شبکه‌های اجتماعی ازنظر حرفه‌ای‌های کسب‌وکار


در این جهان پهناور دو گروه از آدم‌ها هستند: آن‌هایی که عاشق زمان‌بندی هستند و آن‌ها که از این برنامه‌های زمان‌بندی خوششان نمی‌آید. مهم نیست که انتخاب هر گروه کدام است، فقط یک نکته را نباید فراموش کرد و آن اینکه « حالا وقت آن است که با بهترین زمان انتشار پست در شبکه‌های اجتماعی» آشنا شویم.

احتمالاً شما هم جزو آن دسته از معترضانی باشید که علاقه‌ای به این‌همه نظم و نظام برای منتشر کردن مطالب دلخواهشان در شبکه‌های اجتماعی ندارند! هیچ جای تعجب نیست و شما اجازه دارید آن‌طور که دوست دارید روش خود را ادامه دهید. آنچه در این مقاله مهم است « میزان اثرگذاری» زمان بر محتوای تولید شده از سوی کاربر است.

نوآوری هرگز با زمان‌بندی درست مغایرت ندارد. چراکه زمان، بهترین انگیزه برای الهام بخشی و تولید متنی مناسب کسب‌وکار فرد است.

« من چطور می‌توانم به‌تنهایی از عهده موجی از شبکه‌های اجتماعی- اینستاگرام، سروش، واتس اپ، نزدیکا، باهم، فیس بوک- بربیایم؟»

احتمالاً این سؤالی است که اگر فعال در شبکه‌های اجتماعی باشید در ذهن داشته‌اید. ما خبرهای خوبی برای شما داریم!

در این مقاله قصد دارم به شما نشان بدهم که چطور یک برنامه زمان‌بندی مناسب برای شبکه‌های اجتماعی تنظیم کنیم که ما را در همان مسیر نوآورانه که طراح انتشار پست ی کرده‌ایم، هدایت کند. این زمان‌بندی باید طوری باشد که حس نکنیم دستمان بسته است و دچار محدودیت شده‌ایم.

چرا انتخاب بهترین زمان انتشار پست در شبکه‌های اجتماعی مهم است؟

برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

برنامه زمان‌بندی شبکه‌های اجتماعی قالبی است که بنا بر آن می‌توانیم متن‌ها و تصاویر موردنظر خود را منتشر کنیم. به لطف این برنامه ساختار محکمی در اختیار داریم که اصل « مداومت» در آن حرف اول را می‌زند؛ مطابق با پیام یا تصویر و برندی که هویت کسب‌وکار ما را نشان می‌دهد.

این نکات مواردی هستند که وقتی پای شبکه‌های اجتماعی به میان می‌آید، اهمیت دوچندانی پیدا می‌کنند.

میلیاردها نفر در سراسر جهان و همچنین میلیون‌ها کسب‌وکار در انواع شبکه‌های اجتماعی مشغول به فعالیت، چه به‌صورت سرگرمی و چه برای کار، هستند. دراین‌بین، مصرف‌کننده‌ها، خریداران و مشتری‌ها دوست دارند برند تازه‌ای کشف کنند، اهل پایبندی و وفاداری به برند موردنظرشان هستند و هزینه خاصی برای آن(ها) صرف می‌کنند.

این‌همه احساس و تعهد به لطف همین social media است که شناسایی و ارزیابی می‌شود. بنابراین، مدرنیسم با زندگی ما کاری کرده است که تقریباً همه ما به‌نوعی درگیر یکی از انواع این رسانه‌ها شده‌ایم.

بله! این موضوع مربوط به خود شماست! و اصلاً هم مهم نیست که چقدر پرمشغله باشید. مدیریت و انتخاب بهترین زمان انتشار پست در شبکه‌های اجتماعی می‌تواند در حد یک شغل تمام‌وقت باشد که مثل هزاران دغدغه دیگر در طول روز منتظر توجه و وقت از طرف شماست.

تأثیر فعالیت مداوم در شبکه‌های اجتماعی و رونق کسب‌وکار

این بخش از مقاله را با یک تصویرسازی ساده ولی مهم شروع می‌کنم.

« شما یک مغازه قدیمی و حتی با شکل و شمایل سنتی دارید. همچنین یک مشتری احتمالی که جلوی ویترین این پا و آن پا می‌کند تا برای وارد شدن و خرید کردن تصمیم بگیرد. برای شما مهم است که تابلوی « باز است » محبوبتان جلوی سردر مغازه آویزان باشد، چراغ‌های روشن و یک شیشه ویترین تمیز هم در مرحله بعد قرار دارند.

همه این ریزه‌کاری حتی اگر تنها فرد شاغل در مغازه خودتان باشید ارزش و اهمیت دارد. ارزش و اهمیت شبکه‌های اجتماعی دقیقاً هم‌سطح همین رسیدگی‌ها به ظاهر کسب‌وکار شماست!

>> نادیده گرفتن نقش این رسانه مدرن در زندگی حرفه‌ای‌تان یعنی همان مغازه، بدون تابلوی ورود، بدون چراغ‌های روشن و شیشه ویترینی تمیز. به همین سادگی.

انتشار مرتب و مداوم پست، با در نظر گرفتن بهترین زمان انتشار پست در شبکه‌های اجتماعی، باعث می‌شود تا محتوای موردنظر شما قدرت اثرگذاری بیشتری داشته باشد. با رعایت این پیوستگی و پشتکار، به‌طور حرفه‌ای، هنرمندانه و البته نامحسوسی یک فضای آموزشی برای مخاطبتان می‌سازید که در آن، او منتظر محتوا و پیام جدید شماست.

مهم: برنامه زمان‌بندی منظم و حساب‌شده، یک رفتار را تبدیل به عادت می‌کند.

نکته جالب دراین‌بین غافلگیر کردن مخاطبی است که حالا دیگر ازنظر روانی در فواصل زمانی مشخصی منتظر پست جدیدی از طرف شماست. حالا، اگر اعلامیه یا پست جدیدی منتشر کنید که خارج از برنامه زمان‌بندی شما تنظیم‌شده باشد، مخاطب به جای اینکه بپرسد « این پست از کجا پیدایش شد و اصلاً چرا من صفحه این شخص را دنبال می‌کنم؟!» شگفت‌زده می‌شود.

چطور بهترین زمان انتشار پست در شبکه‌های اجتماعی را مشخص کنیم؟

فکر می‌کنید علاقه‌ای به ادامه خواندن مقاله داشته باشید؟ اینکه بتوانید تأثیر روانی به سزایی بر عادت مخاطب به صفحه‌تان داشته باشید می‌تواند برایتان جالب باشد؟

◄◄ اجازه بدهید شما را وارد مسیر جذاب دیگری کنم!

چه زمانی پست موردنظر را منتشر کنیم؟

شاید بد نباشد بدانید که پژوهش‌های زیادی در مورد بهترین زمان انتشار پست در این رسانه‌ها انجام شده است. هر کاربری این حق انتخاب را دارد که بهترین بازه زمانی را برای فعالیت خود انتخاب کند.

جدای از زمان موردنظر، مهم‌ترین اصل در فعالیت‌های مجازی در مقام یک کاسب کارآمد این است که مخاطب خود را شناسایی کنیم.

هر مخاطبی عادات مخصوص به خودش را دارد. اگر کسب‌وکاری به روش B۲B اداره می‌شود- بازاریابی و فروش محصول به‌واسطه ها و مجریان فروش- پس مصرف‌کننده و مشتری خاص خودش را دارد که از عادت‌های شبکه‌های اجتماعی مشخصی پیروی می‌کند.

درحالی‌که اگر کسب‌وکاری شامل فروش محصولات غذایی در ساعات پایانی شب بود و مشتریان هدف آن دانشجوها بودند، وضعیت فرق می‌کرد.

♦♦ فراموش نکنید که ♦♦

مخاطبان، متنوع هستند. گروهی از آن‌ها در طول روزهای هفته فعالیت بیشتری در شبکه‌هایی مثل لینکدین دارند. جمع دیگری هم احتمالاً آخر هفته و غروب‌ها سرگرم اسنپ چت Snapchat یا اینستاگرام می‌شوند. با این اوصاف، ما با دو برنامه زمان‌بندی متفاوت در شبکه‌های اجتماعی روبه‌رو هستیم.

صبر کنید! قرار نیست یک مشغله دیگر به روزهای شلوغ کاریتان اضافه شود. خوشبختانه در این مقاله بناست تا نقش « ذهن خوان» برای تعیین زمان مناسب فعالیت مخاطب در هر شبکه اجتماعی از شما سلب شود.

در عوض قرار است با انواع عملکرد هر رسانه اجتماعی در مورد زمان فعالیت آنلاین مخاطب/مشتری/ مصرف‌کننده بیشتر آشنا شویم. فقط کافی است تا اطلاعات بیشتری در مورد مکان پیدا کردن هرکدام به دست بیاوریم.

بهترین زمان انتشار پست در فیسبوک

تقریباً همه آن چیزی که شما باید در مورد صفحات فیسبوک بدانید مربوط به بخش « Insights » است. در این بخش، باید روی گزینه  « پست‌ها Posts » که در منوی سمت چپ قرار دارد، کلیک کنید.

فیسبوک این قابلیت را دارد که زمان حضور آنلاین مخاطب را کاملاً برایتان نمایش بدهد. بدین ترتیب شما به‌راحتی می‌توانید زمان انتشار محتوای موردنظرتان را مشخص کنید.

بهترین زمان انتشار پست در توییتر

نکته مهم در مورد فعالیت در این شبکه اجتماعی مشاهده پست‌های منتشر شده است؛ مخاطب واقعاً پست‌ها را نگاه نمی‌کند. دستکم این کار را فوراً یا بعد از انتشار پست نمی‌کند. البته به معنای این نیست که شما باید صفحه توییتر خودتان را بهینه‌سازی کنید!

♦ نکته:

تجزیه‌وتحلیل analytics توییتر به‌اندازه  تحلیل فیسبوک کاربردی نیست. اما می‌توانید مثلاً با در نظر گرفتن روزهایی که بیشترین بازدید از پست‌های شما اتفاق می‌افتد، تحلیل درستی برای تعیین بهترین زمان انتشار پست در شبکه‌های اجتماعی مثل توییتر داشته باشید.

بهترین زمان انتشار پست در لینکدین

زمان‌بندی و مخاطب شناسی در لینکدین در مقایسه با دیگر رسانه‌های اجتماعی کمی پیچیده‌تر است. البته باکمی آزمون‌وخطا چم‌وخم کار دستتان می‌آید و می‌توانید جورچین را تکمیل کنید.

اولین کار این است که روی گزینه « بازدیدکنندگان Visitors » کلیک کنید.

با اسکرول ماوس، گزینه ترافیک Traffic را پیدا کنید. نموداری را مشاهده می‌کنید که ترافیک شما در آن مشخص شده است.

با انتخاب « بازدیدکنندگان خاص  Unique Visitors » ابزاری برای مشاهده تعداد بازدیدکنندگان صفحه‌تان در اختیار خواهید داشت.

به نظر ما انتخاب بازه زمانی « یک ماه» مناسب است. با این زمان‌بندی می‌توانید تصویر روشنی از فعالیت خودتان در لینکدین داشته باشید.

در سمت راست صفحه لینکدین با کلیک روی « جمع‌آوری متریک موبایل و دسکتاپ Aggregate mobile and desktop  metrics  » می‌توانید عدد نهایی را داشته باشید. این عدد شامل همه کاربران آنلاین در هردو دستگاه گوشی هوشمند و دسکتاپ لپ‌تاپ یا تبلت شما می‌شود.

همچنین این گزینه به شما نشان می‌دهد که چه روزهایی بیشترین بازخورد را از مخاطبانتان دریافت کردید. با اسکرول روی نمودار، تاریخ‌های پربازدید را هم می‌توانید داشته باشید.

نمودار لینکدین باتوجه به بهترین زمان انتشار پست در شبکه‌های اجتماعی

آنالیتیکس لینکدین شاید ابزار تمام‌عیاری نباشد ولی فضای خوبی برای سنجیدن اینکه بهترین زمان انتشار پست در شبکه‌های اجتماعی چه زمانی است در اختیار ما می‌گذارد.

بهترین زمان انتشار پست در اینستاگرام

مالک این شبکه اجتماعی، فیسبوک است. با این اوصاف تجزیه‌وتحلیل آن خیلی شبیه به فیسبوک است پس کار سختی نیست که زمان فعالیت آنلاین مخاطب/ مشتری خودتان را در این رسانه هم شناسایی کنید.

البته فراموش نکنید که یک صفحه کاری business profile در اختیار داشته باشید. با کلیک روی دکمه Insights که در بخش بالایی صفحه قرار دارد می‌توانید اطلاعات بیشتری دریافت کنید.

در پایین صفحه، در تب مخاطب Audience هم امکان دسترسی به نمودار را دارید. این نمودار میانگین زمان مصرفی مخاطب در صفحه شما را نشان می‌دهد.

هر کسب‌وکاری با در نظر گرفتن و محاسبه روزها و ساعت‌هایی که مخاطب، آنلاین است می‌تواند اصول مشخصی برای تنظیم برنامه زمان‌بندی خودش داشته باشد. بنابراین امکان انتشار پست‌هایی که درنهایت، به دلیل آنلاین نبودن مخاطب، می‌میرند کاهش پیدا می‌کند.

بهترین محتوا برای انتشار پست در شبکه‌های اجتماعی چیست؟

تصور می‌کنید با یک متن ۲۸۰ کلمه‌ای، داستان به‌خوبی و خوشی تمام می‌شود؟ البته که این‌طور نیست! کسب‌وکار موفق قرار نیست فقط به همین ویژگی اکتفا کند و منتظر بازخوردهای مناسبی هم باشد.

پس از شناخت بهترین زمان انتشار پست در شبکه‌های اجتماعی ، حالا نوبت آن رسیده که از تأثیر ویدئو، پخش زنده، عکس، بومرنگ و خیلی آیتم‌های دیگر هم بیشتر بدانیم.

اینکه محتوای خوبی برای شبکه‌های اجتماعی داشته باشیم به دو نکته مهم بستگی دارد:

◄ پلتفرم

◄ مخاطب

وقتی حرف از انواع محتوا به میان می‌آید، شاید بهتر باشد که در نظر بگیریم هر پلتفرمی جایگاه منحصربه‌فرد خودش را دارد. در ادامه پیشنهاد می‌کنم دستورالعمل زیر را برای انتشار محتوا در هر پلتفرم  به خاطر داشته باشید:

اینفوگرافیک بهترین زمان انتشار پست در شبکه‌های اجتماعی

با مطالعه نمودار بالا، هر کسب‌وکاری یک شروع خوب خواهد داشت؛ شناخت کافی از محتوای موردنظر متناسب با هر پلتفرم. اما اگر بخواهیم بهترین برنامه زمان‌بندی را بچینیم ( و اصلاً چرا نخواهیم این کار را بکنیم!) باید جسورانه‌تر عمل کنیم و با تجزیه‌وتحلیل عمیق‌تر پلتفرم و صفحه‌ی که در آن فعالیت می‌کنیم، نوع محتوای مناسب با تقاضای مخاطب را خلق کنیم.

تولید محتوای مناسب برای فیسبوک

گزینه Insights این رسانه بعد از خواندن این بخش مقاله باید تبدیل به بهترین دوست شما شود! در این بخش، زیر گزینه پست‌ها Posts روی انواع پست Post Types کلیک کنید. حالا می‌توانید با انواع متفاوتی از پست‌ها و روش تعامل هرکدام از آن‌ها با مخاطب آشنا شوید.

احتمالاً این ابهام در ذهن شما نقش می‌بندد:

خب! من با انواع پست در فیسبوک آشنا شدم اما هنوز از محتوای واقعی پست چیزی نمی‌دانم.

فیسبوک به‌هیچ‌عنوان شما را با این ابهام تنها نمی‌گذارد!

به عقب برگردید و گزینه « چه زمانی طرفداران من آنلاین هستند When Your Fans Are Online » را پیدا کنید. به پایین صفحه اسکرول کنید. فهرستی از پست‌های منتشر شده شما وجود دارند همراه با نوع پست که برای هرکدام نمره دسترسی و توجه به محتوا مشخص شده است.

با مشاهده این نمره بندی‌ها، حالا می‌توانید به‌راحتی در مورد محتوای واقعی و مناسب در این شبکه اجتماعی آگاهی بیشتری کسب کنید.

فراموش نکنید که

روش ساده و مشخصی وجود ندارد که به شما بگوید دقیقه چه محتوایی مناسب است. بلکه شما باید با تحلیل و ارزیابی شخصی خودتان در مورد هر پست منتشر شده در صفحه و بررسی بازخوردهایی که می‌گیرید متوجه بالاترین میزان ارتباط با محتوایی که تولید می‌کنید شوید.

•• بهترین و پرطرفدارترین ترندهای روز در شبکه‌های اجتماعی این‌گونه است که شناخته می‌شوند ••

تولید محتوای مناسب برای توییتر

توییتر هم شبیه به فیسبوک، توئیت های شما را به چند بخش تقسیم می‌کند و به شما نشان می‌دهد که هر محتوا با توجه به بازخورد، سرگرم‌کننده بودن و نمره سرگرم‌کنندگی چه امتیازی می‌گیرد.

برای اینکه این سه امتیاز بالا را در پست‌هایتان مشاهده کنید پیشنهاد می‌کنم هم‌زمان که بهترین زمان انتشار پست در شبکه‌های اجتماعی را مدیریت می‌کنید، حواستان به هرگونه مورد مشابه در توئیت هایی که منتشر می‌کنید باشد.

● آیا عکس‌هایی که منتشر می‌کنم روی محتوای توئیت من اثر دارند؟

● کدام موضوع و با چه میزان تکرار بیشترین بازخورد را از طرف مخاطبان دریافت کرده است؟

● کدام محتوای توئیت شده بیشترین کلیک یا ریتوئیت را از آن خود کرده است؟

تولید محتوای مناسب برای لینکدین

لینکدین تحلیل محتوای منتشر شده را در گزینه آنالیتیکس زیر گزینه آپدیت نمایش می‌دهد. با انجام این مرحله ارزیابی هر پست برای تحلیل بازخوردها تکرار می‌شود.

مدیریت زمان برایتان اهمیت بیشتری دارد؟ لینکدین با تبدیل داده‌های نمایش داده‌شده به فرمت اکسل، این فرصت عالی را در اختیار شما می‌گذارد تا بهترین بازخورد و بیشترین کلیک را در مورد سرگرم‌کننده‌ترین محتوا در دسترس داشته باشید.

تولید محتوای مناسب برای اینستاگرام

اینستاگرام به‌اندازه پلتفرم‌های دیگر عمق چندانی ندارد ولی این به معنای توخالی بودنش نیست! بلکه همچنان باید فکر درستی پشت محتوای منتشر شده در این شبکه اجتماعی نهفته باشد.

در گزینه Insights در زیر گزینه محتوا Content می‌توانید یک بازنگری در مورد پست‌هایتان داشته باشید. البته متریک‌های متنوع دیگری هم مرتبط با آن‌ها وجود دارد.

محتوای انتخابی شما می‌تواند پست‌هایی با عکس، ویدئو یا کاروسل (ترکیبی از عکس و فیلم  در چند اسلاید) carousel باشد. درواقع هر کاربر و کسب‌وکاری برای خودش مشخص می‌کند چه نوع محتوایی از بین انواع تولید محتوا در این پلتفرم، چرخ کارش را می‌گرداند.

در این شبکه اجتماعی هم، مثل دیگر رسانه‌ها، در تلاش هستیم تا بازخوردها و میزان سرگرم‌کننده بودن محتوا را با زیر نظر گرفتن میزان بازخوردها به هر پست ارزیابی کنیم. بدین ترتیب احتمال بازگشت مخاطب به صفحه و دریافت اطلاعات بیشتر را افزایش می‌دهیم.

سازمان‌دهی و مدیریت محتوا

تا این قسمت مقاله تأکید بیشتر روی نظارت به هر محتوا و پست تولید شده در شبکه‌های اجتماعی بود. خوشبختانه با زیر نظر گرفتن هر محتوا می‌توانیم نگاه قدرتمندی به اینکه چه نوع و فرمتی برای محتوای موردنظرمان مناسب است، داشته باشیم.

هر کسب‌وکاری درنهایت یک موجودیت خلاق برای خودش دارد که با وجود فهرست بلندبالایی از موارد نوآورانه و محتواهایی که می‌تواند مبتنی بر آن‌ها تولید کند، به خواسته خود، رونق کسب‌وکار، برسد.

آخرین گام مهم در مدیریت زمان‌بندی و محتوا در شبکه‌های اجتماعی

کمی صبر کنید! شاید بهتر باشد توجه شما را به یک نکته مهم دیگر جلب کنم:

می‌توانید یک محتوا بسازید و با آن گردوخاک به پا کنید. همچنین می‌توانید اصل بهترین زمان انتشار پست در شبکه‌های اجتماعی را روی محتواهای موردنظرتان پیاده کنید. اما…

آخرین قدم هنوز مانده! با برداشتن این گام می‌توانید یک برنامه زمان‌بندی اختصاصی در شبکه‌های اجتماعی تدارک ببینید. حالا وقت آن رسیده که برای سازمان‌دهی محتوا و تأثیرگذاری آن آستین بالا بزنید!

برای بعضی از کسب‌وکارها، ویدئوها بیشترین بازدید را دارند درحالی‌که لینک وبلاگ در همان پست‌ها ترافیک پست را به سمت وب‌سایت هدایت می‌کند.

نکته: پست‌های اینستاگرامی با محتوای نقل‌قول، بیشترین نظرات را از آن خود کرده‌اند درحالی‌که پست‌های آموزشی معمولاً بیشترین بازدید و دنبال کننده را دارند.

طبقه‌بندی محتوا

احتمالاً شما هم جزو آن دسته از کاربرانی هستید که اهداف مختلفی برای حضور در شبکه‌های اجتماعی دارید بنابراین چندین و چند محتوا برای همین اهداف متفاوت در نظر گرفته‌اید. حالا دیگر بسیاری از فعالین در شبکه‌های اجتماعی دنبال میلیون‌ها طرفدار نیستند. آن‌ها برای « محتوای سرگرم‌کننده» برنامه‌ریزی می‌کنند.

همچنین کاسبین حرفه‌ای فقط به « محتوای سرگرم‌کننده» توجه ندارند بلکه تعداد کلیک در شبکه‌های اجتماعی که منجر به مشاهده وب‌سایت و درنهایت خرید می‌شود را معنی خوبی می‌دانند.

قصد دارم در ادامه به چند راهکار مفید بپردازم که هر فعالی در رسانه‌های جمعی ضمن در نظر گرفتن بهترین زمان انتشار پست در شبکه‌های اجتماعی، می‌تواند با ترکیب آن‌ها نتیجه درست را بگیرد.

طبقه‌بندی باعث ایجاد تعادل محتوا در صفحه شما می‌شود. با رعایت این نظام حالا دیگر مطمئن می‌شوید از هر موضوعی که شما را به اهدافتان در شبکه‌های اجتماعی نزدیک و نزدیک‌تر می‌کند، در سبد دارید.

با دنبال کردن استانداردهای نوشته‌شده در بخش اول مقاله، تکلیف شما در مورد انواع محتوایی که موردپسند مخاطب خواهد بود و یا او را سرگرم خواهد کرد به‌خوبی روشن خواهد شد.

شاید بد نباشد پرطرفدارترین طبقه‌بندی را به خاطر بسپارید:

◄ نقل‌قول‌های انگیزشی

◄ پرسش‌ها

◄ تبلیغ

◄ جلب‌توجه Lead Magnets  ( عضویت رایگان یک‌ماهه، کد تخفیف، برگزاری وبینارها)

◄ آموزش تصویری  Video Tutorials

◄ پشت‌صحنه

◄ ترفندها و روش انجام یا اجرای یک برنامه

یا شاید مایل باشید بر اساس محتوای پست، طبقه‌بندی کنید که در این صورت طبقه‌بندی زیر ازجمله محبوب‌ترین‌هاست:

● ترفندهای شبکه‌های اجتماعی

● نظرات در مورد بازاریابی محتوا

● ترفندهایی برای بازاریابی مبتنی بر ایمیل

● دورکاری

● سازندگی و بهره‌وری

نکته: با توسعه کسب‌وکار یا ارتقای کیفیت صفحه‌تان، طبقه‌بندی آن‌هم قاعدتاً تغییر می‌کند.

بهترین زمان انتشار پست در شبکه‌های اجتماعی مبتنی بر سلیقه شخصی

شاید بد نباشد با پاسخ به پرسش‌های زیر دورنمای درستی نسبت به برنامه زمان‌بندی خودمان در انواع شبکه‌های اجتماعی داشته باشیم:

◄ با توجه به محتوای این مقاله، آیا از زمان آنلاین بودن مخاطب خودم اطلاع دارم؟

◄ با توجه به محتوای این مقاله ، آیا میدانم چه فرمتی برای هر پلتفرم جواب می‌دهد؟

◄ با توجه به محتوای این مقاله، آیا میدانم مخاطب من از چه نوع محتوایی بیشتر خوشش می‌آید؟

◄ با توجه به محتوای این مقاله، آیا با طبقه‌بندی محتوایی در شبکه‌های اجتماعی آشنا هستم؟

با پاسخ به پرسش‌های بالا، درواقع یک مرور سریع بر آنچه در این مقاله تقدیم شما شد انجام می‌دهید. حالا همه مواد لازم برای تنظیم یک برنامه زمان‌بندی عالی در شبکه‌های اجتماعی را در اختیار دارید. فقط کافی است همه این‌ها را با هم درآمیزید تا نتیجه دلخواهتان را بگیرید.

سخن پایانی؛ قدرت زمان‌بندی انتشار پست در شبکه‌های اجتماعی

اگر به بخش ابتدایی مقاله برگردیم، آنجا تأکید کردم که مداومت کلید برنده شدن در هر کاری است و این اصل در مورد فعالیت در شبکه‌های اجتماعی هم درست است.

هرچه کسب‌وکار یک نفر در دنیای گسترده شبکه‌های اجتماعی- اینستاگرام، باهم، سروش، فیسبوک، لاین- توسعه پیدا کند، این سیستم سازمان‌دهی زمان و محتوا هم دچار تغییر و تحول می‌شود.

وقتی با یک چنین برنامه زمان‌بندی مشخص و اصولی فعالیت‌های خود را در رسانه‌های اجتماعی دنبال می‌کنید، حتی زمانی که در تعطیلات هستید یا به‌صورت مستمر فعالیت نمی‌کنید، به لطف آشنایی با بهترین زمان انتشار پست در شبکه‌های اجتماعی، اوضاع همان‌طور که شما می‌خواهید پیش می‌رود.

فراموش نکنید که تنظیم سیستم‌ها و ساختارها یعنی اینکه چطور یک کارآفرین موفق خودش را از آن‌هایی که در حال بحث‌وجدل برای پیشرفت هستند جدا می‌کند.

برایتان قدرت شناسایی ساعت‌های طلایی و محتوایی گیرا آرزومندیم!

منبع:

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 3 میانگین: 4]

این پست را به اشتراک گذارید :


این مقاله در بهین هاب تولید شده است. روی بهین هاب برای صرفه جویی در وقت و تمرکز روی ارزش واقعی شبکه های اجتماعی در تیمتان حساب کنید. تک تک ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری هر چند کوچک در بهبود کیفیت وب فارسی داشته باشیم.
دیدگاه بگذارید 0