هدی صادقی
یکشنبه, 10 اکتبر , 2021
مطالعه در 13 دقیقه

انواع ری اکشن‌ های لینکدین که به افکارتان رنگ و شکل زیبایی می‌بخشد!


دنیای جدی و کت‌شلوارپوش لینکدین هم از قافله عقب نمانده و برای خودش، مثل توییتر و فیس‌بوک، ری اکشن‌ های جالب معنادار انتخاب کرده است. کاربران با انواع ری اکشن های لینکدین reaction قرار است روش‌های بیشتری برای معرفی بهتر خودشان در اختیار داشته باشند.

این امتیاز فقط شخصی نیست و خیلی از کسب‌وکارها هم به لطف ری اکشن‌های این پلتفرم می‌توانند مدیریت بهتری روی محتوای منتشرشده یا هر فعالیت مرتبط دیگر در لینکدین داشته باشند.

چرا ری اکشن‌ های لینکدین بر سر زبان‌ها افتادند؟

به‌طورکلی لینکدین یک فضای کاری کاملاً حرفه‌ای است که خیلی از ما اگر برنامه‌ریزی درستی برای بازاریابی در لینکدین داشته باشیم به سراغ این پلتفرم بی‌نظیر می‌رویم. اما فراموش نکنید که در چند سال اخیر، لینکدین فضای بهتری برای همخوان کردن عکس، ویدئو و حتی نوشته‌های شخصی‌تر شده است.

دغدغه همه شبکه‌های اجتماعی این است که رقبا را بهتر بشناسند و بعدازآن بدانند مخاطبان آن‌ها چه می‌خواهند تا برایشان فراهم کنند. ری اکشن‌ها هم به همین دلیل ابداع می‌شوند و هرکدام کارایی مخصوص خودشان را دارند.

تقریباهمه خوانندگان این مقاله، دیگر با ری اکشن‌های فیس‌بوک آشنا هستند؛ like معروف، همچنین علامت قلب love، haha یک چهره خندان، wow چهره متعجب، sad صورت غمگین با یک قطره اشک و Angry صورت قرمز از خشم. این پلتفرم محبوب دل‌ها در سال 2016 ری اکشن‌های مبتنی بر ایموجی را وارد استریم لاین خود کرد تا کاربران لذت بیشتری از فعالیت در این فضای مجازی ببرند.

درواقع با در نظر گرفتن این ایموجی‌های بامزه، به‌خوبی می‌فهمیم هر محتوایی برای مخاطب چه معنایی ممکن است داشته باشد. این امتیاز در لینکدین شکل دیگری دارد. ری اکشن‌های لینکدین بازخوردهای مفیدی می‌دهند که کمک می‌کند هر کسب‌وکاری مخاطبش را بهتر بشناسد.

حتماً شما هم شنیده‌اید که می‌گویند «بعضی وقت‌ها یک عکس ده برابر یک نوشته با ما حرف میزند». ازآنجایی‌که ری اکشن‌های انتخاب‌شده برای لینکدین هم بر اساس یک قرارداد جهانی انتخاب‌شده‌اند، کاربران هرگز در استفاده و یا مشاهده آن‌ها دچار سوءتفاهم نمی‌شوند و خیلی هم باعلاقه از آن‌ها استفاده می‌کنند.

معمای ری اکشن‌ های لینکدین

معمایی در کار نیست! همه‌چیز آن‌قدر ساده و دوست‌داشتنی تنظیم‌شده که باید به مطالعه نهفته در پس این سلیقه لینکدینی بیشتر دقت کرد تا معنای فلسفی آن.

بیانیه رسمی لینکدین در مورد ری اکشن‌ها به دنبال بازخوردی بود که در آن کاربران روش‌های بیشتری برای پاسخ به پست‌های دیگران می‌خواستند. بنابراین شرکت شروع به ارزیابی پرتکرارترین نظرات یک یا دوکلمه‌ای (comment) کاربران زیر هر پست کرد. همچنین پست‌هایی را که بیش از بقیه همخوان می‌شد را زیر نظر گرفت.

تیم لینکدین اضافه می‌کند:

 «حواسمان به انجام تحقیقات جهانی روی اعضای لینکدین هم بود تا بازخوردهایی با ری اکشن‌های خاص را بفهمیم و مطمئن شویم که این بازخوردها همراه با درک جهانی هستند و در انتقال منظور واقعی کاربر اشتباه نمی‌کنند.»

در بیانیه این شرکت اضافه شده است که پلتفرم به دنبال روش‌های بیشتری بود تا کاربرانش «سریع‌تر و سازنده‌تر» باهمدیگر ارتباط برقرار کنند. جالب اینجاست که الگوریتم غیرمحبوب فیس‌بوک، برخلاف لینکدین، در اوایل 2018 به‌روز شد که به دنبال اولویت دادن به قیدهای خبری برای پست‌هایی بود که ارتباطات و تعاملات معناداری را می‌ساختند.

چطور از ری اکشن‌ های لینکدین استفاده کنم؟

این پلتفرم کار مخاطب را راحت کرده است. هر شش ری اکشن بامزه لینکدین معنای مشخصی دارد که پیشنهاد می‌کنم در ادامه برای تعامل بهتر با کاربران دیگران و مخاطبان ویژه خودتان آن‌ها را بیشتر بشناسید.

 Celebrate دست زدن – تشویق، تبریک و تحسین موفقیت فردی یا هر فعالیتی که به نقطه عطفی رسیده و از یک مرحله چالش‌برانگیز دیگر رد شده باشد؛ یکی از connection ها شغلی جدیدی پیدا کرده یا شرکتی که با آن در لینکدین ارتباط دارید اعلام خرید خدمات یا محصول کرده است. همچنین خوش آمدگویی به عضو جدید تیم با این ری اکشن اعلام می‌شود.

“Love” قلب – محتوایی کاملاً موردعلاقه شماست و همچنین حمایت قلبی خودتان را با نظر بیان‌شده در پست اعلام می‌کنید؛ شاید آشنایی بیشتر با قابلیت‌های لینکدین شما را آن‌قدر سر ذوق بیاورد که حتی فراموش کنید روی این ری اکشن کلیک کنید!

ازآنجایی‌که پاندمی کرونا کاری کرد تا مفهوم کارمند دورکار وارد سیستم مدیریتی شود، شاید تماشای یک ویدئوی شخصی از مادری که در کنار کار کردن پشت سیستم مشغول شیر دادن به نوزادش است، قلب شما را گرم کند.

 Insightful آگاهی‌بخش-نکته مهمی در محتوا یا پست تازه منتشرشده می‌خوانید، نظر جدید را منتشر کرده است یا اندرز مفیدی را با کاربران دیگر به اشتراک گذاشته است؛ اتاق گفت‌وگوی آنلاین که در فلان تاریخ و فلان ساعت قرار است برگزار شود و اتفاقاً کاربران می‌توانند در مورد تأثیر موسیقی بر بازدهی شغلی باهم گفت‌وگو کنند.

Curious کنجکاو– یک دیدگاه تازه یا سؤال متفاوت شما را به وجدآورده است و دلتان می‌خواهد بیشتر بدانید؛ یکی از کاربرها یک پست معمایی همخوان کرده یا محتوایی در مورد اینکه منظور از ترند حرفه‌ای چیست منتشرشده است. ممکن است با پرسیدن «آیا مثل سابق تحصیلات رسمی و دولتی بر شغل فرد اثر می‌گذارد؟» هم از این ری اکشن لینکدین استفاده کنید.

ری اکشن Insightful و Curious چه تفاوتی باهم دارند؟

از بین ری اکشن‌ های لینکدین، تفاوت میان ری اکشن آگاهی‌بخش و کنجکاو می‌تواند کمی پیچیده باشد. این پلتفرم فقط قصد نداشته از نشانه‌های تنوع بیشتری استفاده کند. این دو ری اکشن جدید کمک می‌کند تا کسب‌وکارها درک بهتری از دلیل علاقه‌مندی به محتوای منتشرشده‌شان داشته باشند.

این نوع ری اکشن‌ها درواقع نشان‌دهنده سطح عمیق‌تری از توجه و علاقه مخاطب است. پس وقتی با یکی از این دو علامت روبه‌رو شدید پیشنهاد می‌کنم به‌سادگی از کنارش رد نشوید و تعامل بیشتری با استفاده‌کنندگان از آن‌ها داشته باشید.

ری اکشن‌ها و حق انتخاب آزادانه

چهار ری اکشنی که درموردش برایتان نوشتم از جمله به روزترین گزینه های اضافه شده به ری اکشن های لینکدین هستند. ری اکشن support قلبی درون یک دست و همچنین like هم از گزینه های آشنا و قدیمی این پلتفرم است.

ناگفته نماند که فیس‌بوک هم از ری اکشن Care با همان معنی support پرده‌برداری کرده است. این علامت به نیاز کاربر برای بیشتر گفتن از خودش بدون نیاز به تنظیمات موجود توجه داشته است.

جالب اینجاست که فیسبوک طی یک بیانیه اعلام کرده است این ری اکشن همسو با پاندمی کرونا و بیشتر شدن  ارتباط انسانی کاربران انتخاب شده است. تغییرات انجام‌شده همچنین به محبوبیت ری اکشن به‌عنوان ابزار واکنش اشاره می‌کنند.

ری اکشن‌ها عموماً تبدیل به انتخاب عادتی در بین کاربران می‌شوند. ازیک‌طرف گروهی هستند که در شبکه‌های اجتماعی محبوب از این گزینه استفاده می‌کنند چون جزو رفتار عادتی آن‌هاست و از طرف دیگر عده‌ای هم، خیلی منطقی و فکر شده، همان ری اکشن‌های مشابه را همسو با ترندهای نوظهور استفاده می‌کنند.

ری اکشن‌ های لینکدین یک‌طرف، نوآوری لینکدین طرف دیگر!

علاوه بر همه این تعریف‌ها و نوشتن از خوبی‌های لینکدین، این پلتفرم یک گزینه بصری جدید را هم برای کارجوها و افراد حرفه‌ای که می‌توانند هر جا لازم باشد به دیگران کمک کنند، اضافه کرده است.

گزینه open to

این گزینه فقط مربوط به جویندگان شغل نیست بلکه افرادی که می‌خواهند در لینکدین خدمات خود را تبلیغ کنند providing services و همچنین کاربرانی که قصد جذب نیرو برای شرکت خود را دارند hiring هم می‌توانند از این ویژگی جالب استفاده کنند.

همان‌طور که در تصویر روبه‌رو می‌بینید قسمت پایینی عکس پروفایل، این آیتم اضافه شده است.

بنر لینکدین برای آشنایی با ری اکشن های لینکدین
با انتخاب «آماده‌به‌کار» رسماً در پلتفرم لینکدین اعلام می‌کنید که جویای کار هستید و بدین ترتیب شانس بیشتری در جست‌وجوها، ثبت دیدگاه برای پست‌ها و قیدهای دیگر برای رسیدن به هدفتان دارید.

چطور گزینه Open to Work را فعال کنم؟

ازآنجایی‌که لینکدین زبان فارسی را پشتیبانی نمی‌کند لازم است تا برای انجام هر مرحله‌ای، آشنایی متوسط با زبان انگلیسی داشته باشید. با کلیک روی دکمه open to که در تصویر می‌بینید- زیر عکس پروفایل و اطلاعات حساب- پنجره‌ای برایتان باز می‌شود.

در این مرحله باید عنوان شغلی Job titles، نوع همکاری (حضوری و در محل کار، دورکاری، ترکیبی) و کشور انتخابی‌تان را ثبت کنید.

حالا نوبت می‌رسد به اینکه مشخص کنید چه کسانی می‌توانند این گزینه فعال‌شده حسابتان را ببینند؛ همه کاربران لینکدین یا فقط عده‌ای خاص که ازجمله کارفرماها و استخدام‌کننده‌ها هستند؟ البته دومی را اگر انتخاب کنید لینکدین تضمینی بابت عمومی نشدن اطلاعات حسابتان نمی‌دهد.

گزینه Offer Help

یکی دیگر از آیتم‌های اضافه شده به این پلتفرم پرطرفدار، پیشنهاد کمک یا Offer Help است. با انتخاب این گزینه به مخاطبان خودتان و سایر کاربران تایم لاین خبر می‌دهید که امکان کمک و مشاوره درزمینهٔ تخصصی مورد نظرتان یا هر امکان کمک‌رسانی دیگر را دارید.

بعد از انتخاب گزینه مورد نظرتان، محتوا به‌صورت یک پست جداگانه در تایم لاین منتشر می‌شود. هشتگ Offer Help در کنار یک ایموجی، ترکیب جذابی می‌سازد که کاربران دیگر متوجه پیام شما می‌شوند. بدین ترتیب پست و هدف شما بهتر در فید نمایش داده می‌شود.

پست پیشنهاد همکاری با نمونه ای از ری اکشن های لینکدین

پایان‌بخش

آمار به‌دست‌آمده نشان می‌دهد که لینکدین از مارچ 2019 شاهد رشد 55 درصدی کاربران و تعاملات مجازی خود بوده است. خبر خوب اینکه این آمار سال‌به‌سال رشد 60 درصدی ازنظر تولید محتوا در این پلتفرم را داشته است.

نکته مهم اینجاست که پلتفرم لینکدین با وقوع پاندمی کرونا محبوبیت دوچندانی پیدا کرده است و بسیاری از کاربران مشتاق‌اند تا فرصت‌های شغلی جدید یا هرگونه تغییر در زندگی حرفه‌ای‌شان را در این فضای صرفاً کاری پیدا کنند. بنابراین ری اکشن‌ های لینکدین در کنار آیتم‌های کاربردی دیگر، به مفید بودن این شبکه اجتماعی بیشتر کمک کرده است.

و در پایان باید خدمت شما عرض کنم که لینکدین قرار نیست با همین ری اکشن‌ها کار خودش را تمام‌شده بداند بلکه خیلی حرفه‌ای بازخوردهای کاربرانش را در مورد ری اکشن‌هایی که ارائه داده است، زیر نظر دارد.

تا یادم نرفته است بپرسم؛ ری اکشن دلخواه شما کدام است؟!

 

منبع:

https://www.ideamktg.com/blog/what-linkedin-reactions-mean-for-users-and-businesses/

https://www.linkedin.com/pulse/new-linkedin-reactions-let-you-express-curiosity-love-david-petherick/

https://www.socialmediatoday.com/news/linkedin-launches-new-support-reaction-new-tools-to-provide-assistance-f/580840/

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 3 میانگین: 4.3]

این پست را به اشتراک گذارید :


این مقاله در بهین هاب تولید شده است. روی بهین هاب برای صرفه جویی در وقت و تمرکز روی ارزش واقعی شبکه های اجتماعی در تیمتان حساب کنید. تک تک ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری هر چند کوچک در بهبود کیفیت وب فارسی داشته باشیم.
دیدگاه بگذارید 0