هدی صادقی
یکشنبه, 29 آگوست , 2021
مطالعه در 9 دقیقه

افزایش ریتوییت مقاله در توییتر با 6 راهکار ساده و قانع‌کننده


بدون مقدمه با یک سؤال توییتری باید شروع کنیم! برای اینکه در توییتر خودی نشان بدهید چه راهکار(هایی) سراغ دارید؟ پیشنهاد می‌کنم پاسخ قانع‌کننده من را در ادامه و در مورد افزایش ریتوییت مقاله در توییتر بخوانید و برای فعالیت بهتر و بیشتر در یکی از پرطرفدارترین شبکه‌های اجتماعی حال حاضر کشور خودتان را مجهز کنید.

به اشتراک گذاشتن مقاله در توییتر یکی از استراتژی‌های محبوب در شبکه‌های اجتماعی است. با انتخاب این روش برای مخاطبتان (خواننده) ارزش‌گذاری می‌کنید، یک پل ارتباطی نامرئی بین نویسندگان مقاله‌ای که در توییت آن‌ها را تگ می‌کنید، می‌سازید و سرانجام موفق می‌شوید جذابیت محتوای خودتان را بالا ببرید بی‌آنکه نیاز باشد هزینه زیادی (وقت و انرژی) صرف این کار کنید.

اما این نکته را هم فراموش نکنید که یکی از معایب انتشار مقاله در این پلتفرم، در مقایسه با انواع دیگر محتوایی که منتشر می‌شود، همراهی کمتر و ضعیف مخاطب است. وقتی این جمله را می‌نویسم با خودم میگویم خب! کسی دلش نمی‌خواهد پروفایل توییترش شبیه شهر ارواح باشد. با این اوصاف شاید بد نباشد با برداشتن شش گام ساده، توجه و همراهی بیشتری از مخاطبان خودتان برای افزایش ریتوییت مقاله در توییتر بگیرید.

توجه داشته باشید که با رعایت چند راهکار زیر فرصت جلب‌توجه مخاطبان بدون تأثیر منفی بر آمار رشد صفحه نصیب شما می‌شود.

چرا افزایش ریتوییت مقاله در توییتر کمتر اتفاق می‌افتد؟

چندنمونه توییت ساده برای آشنایی با افزایش ریتوویت مقاله در توییتر

این پرسش پاسخ پیچیده‌ای ندارد و احتمالاً، اگر از پرکارهای توییتر باشید، آن را می‌دانید. ریتوییت یک واکنش reaction است نه یک پاسخ response. واکنش به یک توییت در مقایسه با واکنش به یک مقاله نیاز به توجه و کار کمتری دارد و به زبان ساده‌تر، کاربر وادار به انجام کار اضافه نمی‌شود.

فقط کافی است به تصویر توییت‌های سمت راست دقت کنید!

نقطه مقابل، انتشار یک مقاله در فید شماست. مقایسه کنید! باید شش کار زیر را انجام دهید:

● کلیک روی لینک مقاله

● خروج از توییتر

● خواندن مقاله ( احتمالاً پنج دقیقه یا بیشتر زمان می‌گیرد)

● باید با محتوای مقاله موافق باشید که دست از توییتر بکشید و وارد لینک شوید ( شاید نیازی نباشد که شما هم مثل بسیاری از کاربران حتماً در بخش بایو اضافه کنید « ریتوییت به معنی تأیید نیست.» بلکه اول از محتوای موردنظر مطمئن شوید و بعد اقدام به ریتوییت یا پسندیدن آن کنید.)

● دوباره به توییتر برگردید بدون آنکه حواستان پرت چیزی دیگری شود.

● توییت موردنظر را بپسندید یا همخوان کنید.

بخواهم شفاف‌تر برایتان بنویسم، انجام این شش گام به‌ظاهر ساده هم سخت است و در دهکده جهانی امروز و با وجود انبوهی از فناوری‌های متناسب با اهمیت دادن به « زمان»، « کُشنده‌ی وقت» به‌حساب می‌آید. شاید تأیید این جمله کمی ترسناک به نظر برسد ولی:

« بسیاری از خواننده‌های شبکه‌های اجتماعی دوست ندارند حتی از این بیشتر هم وقتشان را بسوزانند.»

برای افزایش ریتوییت مقاله در توییتر چه باید کرد؟

برای شما شش راه‌حل جالب و کاربردی در نظر دارم و فکر می‌کنم درصورتی‌که کاربر فعال و هدفمندی در این شبکه اجتماعی باشید، به دردتان می‌خورد.

همخوان کردن ارزش اولیه مقاله در توییت اصلی

نویسنده نکات کلیدی مقاله را در توییت خود چکیده وار می‌نویسد. با رعایت این ترفند تأثیرگذار، خواهید دید که خوانندگان به‌سادگی واکنش مناسبی به محتوای شما می‌دهند بی‌آنکه بخواهند از توییتر خارج شوند.

انتخاب نقل‌قول از مقاله برای توییت

نقل‌قول‌ها یکی دیگر از روش‌های دریافت واکنش سریع مخاطب به بخش بزرگ‌تری از محتوای موردنظر شما است. با این راهکار، ارزش بیشتر محتوای شما مستقیماً از منبع اصلی به آن‌ها می‌رسد.

نقل قول از مقاله برای افزایش ریتوویت مقاله در توویتر

درخواست واکنش ( کامنت) و نه‌فقط خواندن مقاله از مخاطب

خیالتان را راحت کنم؛ ساده‌ترین راه‌حل‌ها گاهی اثرگذارترین آن‌هاست. وقتی پس از بررسی بهترین زمان انتشار پست در شبکه‌های اجتماعی آماده توییت مقاله جدیدتان شدید، فقط کافی است از دنبال کننده‌هایتان بخواهید به پست شما واکنش نشان بدهند.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید

درخواست واکنش یکی از طبیعی‌ترین رفتارهای کاربران در بسیاری از شبکه‌های اجتماعی است. فرقی نمی‌کند توییتر باشد، پلتفرم کوکوبوک ایرانی، اینستاگرام و فیس‌بوک یا نزدیکا. مخاطب از دریافت درخواست‌های صمیمانه شما استقبال می‌کند.

در چنین روشی، نویسنده گزینه‌های انتخابی برای مخاطبش در نظر می‌گیرد تا پس از خواندن محتوا، انتخاب خودشان را در بخش کامنت، بنویسند. این راهکار باعث یک تعامل سالم و پویای دوطرفه هم می‌شود.

انتشار مقاله برای جذب واکنش‌های احساسی

مقاله‌ای که در سایت Scientific American با موضوع رازهای محبوبیت یک محتوا منتشر شد گویای یک واقعیت جالب‌توجه بود:

« محتوایی که خواننده یا بازدیدکننده را درگیر احساسات مثبتی مثل شگفتی یا تحسین کند تأثیر فوری به‌مراتب بیشتری از محتوایی با احساسات منفی همچون اندوه و خشم دارد. مهم اینجاست که بیدار کردن احساسات بسیار بهتر از الهام‌بخش نبودن است!»

در بخش دیگری از این مقاله نوشته‌شده بود که:

« محتوایی که انگیزاننده خشم افراد باشد احتمال بیشتری برای همخوان شدن دارد تا محتوایی که غم‌انگیز باشد. احساس خشم انگیختگی احساسی یا فعالیت هیجانی قوی‌تری در مقایسه با غم دارد.»

انتشار مقالات پرطرفدار

برای انتخاب مقاله‌ای که ارزش همخوان کردن داشته باشد دوستانه تأکید می‌کنم به دنبال ابداع و نوآوری بی‌موقع نباشید. از بین صفحاتی که دنبال می‌کنید، مواردی را که احتمالاً برای خواننده هدف شما هم جذاب است به خاطر بسپارید. فراموش نکنید این صفحات هم حتماً مقالاتی را منتشر می‌کنند که بیشتر ریتوییت می‌شوند. بعید نیست که خوانندگان شما بابت انتشار این مقاله قدردانی هم بکنند.

گنجاندن عکس چشمگیر برای مقاله موردنظر در توییت

یکی از روش‌های کارساز برای افزایش توییت مقاله در توییتر استفاده از تصاویر خیره‌کننده در داخل توییت است. این امتیاز را به همین راحتی نادیده نگیرید! هرچه تمایل کاربر برای خواندن و صرف زمان برای خواندن متن نوشتاری کمتر باشد، اشتیاق او برای تأثیر گرفتن از جلوه‌های بصری در عصر تابلوها و نئون‌ها و آسمان‌خراش‌ها به همان اندازه بیشتر است.

 

** مهم: نباید فراموش کنیم وقتی دست به گردآوری محتوا برای شبکه‌های اجتماعی می‌زنیم هدف ما جلب‌توجه مخاطب برای محتوای نوشتاری است نه اینکه بخواهیم از او دعوت کنیم پا به یک نمایشگاه عکس هیجان‌انگیز بگذارد! اما، اما تأکید من برای گنجاندن عکس‌های گیرا در پست که برای مقاله توییت می‌کنید افشا کننده این حقیقت طلایی است که:

« کلمات به‌تنهایی کافی نیستند.»

برای افزایش ریتوویت مقاله در توییتر به این جمله دقت کنید.

همان‌طور که بالاتر هم برایتان نوشتم، کاربر عصر مدرن و شتاب‌زده ما حوصله کافی برای خواندن یک مقاله خشک‌وخالی را ندارد. ارزشی که در مورد یک محتوا به دست می‌آورد خیلی ساده‌تر از نگاه علمی ما برایش قابل‌دسترسی است!

استراتژی‌های افزایش ریتوییت مقاله در توییتر را کجا پیاده نکنم؟

مهم است که شش راهکار افزایش ریتوییت مقاله در توییتر را برای زمانی استفاده کنیم که تصمیم داریم دنبال کننده‌های ما بدون خروج از توییتر، با محتوای داخلی مقاله ارتباط برقرار کنند.

یک «اما» این بین هست که نباید فراموش کنیم:

گاهی اوقات هدف ما از همخوان کردن مقاله این است که ترافیک وب‌سایت را بالا ببریم نه اینکه پست ما ریتوییت شود.

در چنین حالتی، قرار است با ارزش مقاله در توییت خود کمی بازی کنید بدون آنکه چنین محتوایی نادیده گرفته شود. در نمونه زیر می‌خواهم به شما نشان بدهم که چطور از یک مقاله برای نوشتن در مورد بهترین روش‌های « دوباره گرم کردن سیب‌زمینی سرخ‌شده» استفاده کنیم.

روش اول؛ بهینه‌سازی محتوا برای ریتوییت

ترفندهای دوباره گرم کردن سیب‌زمینی سرخ‌شده کدام است؟

● استفاده از دستگاه سرخ‌کن

● استفاده از اجاق‌گاز در صورت نبود سرخ‌کن

● اگر مقدار سیب‌زمینی‌ها زیاد است پیشنهاد می‌کنم از فر برای خوشمزه‌تر شدن آن‌ها بدون صرف وقت زیاد استفاده کنید.

● اگر میل سیب‌زمینی‌های کمی مرطوب را دارید پیشنهاد بعدی من به شما ماکروویو است.

( اینجا لینک مقاله را اضافه کنید)

روش دوم؛ بهینه‌سازی محتوا برای افزایش ترافیک وب‌سایت

گرسنگی و تنبلی امان شما را بریده و دوست دارید سیب‌زمینی سرخ‌شده های شب قبل را برای ناهار بخورید؟! خب راستش من چهار روش جالب و متفاوت را امتحان کردم. به نظرم بد نیست یکی از آن‌ها را برای ناهار امروزتان امتحان کنید. انتخاب با خودتان است که کدام روش ساده‌ترین و کدام‌یک خوشمزه کننده ترین راهکار برای سیب‌زمینی‌های عزیز شما باشد.

( اینجا لینک مقاله را اضافه کنید)

پایان‌بخش

در این نوشته کوتاه متوجه شدیم چطور برای افزایش ریتوییت مقاله در توییتر دست‌به‌کار شویم و شش راهکاری که نوشته شد به نظر آن‌قدر کاربردی، ساده و آشناست که فقط رعایت و انجام آن‌ها کافی است تا در کوتاه‌مدت نتیجه موردنظر را به دست بیاوریم.

از طرفی جزئیات بیشتری از دلیل عدم همراهی مخاطبان در توییت های مقالات را یاد گرفتیم و همچنین برای افزایش ترافیک وب‌سایت، و نه صرفاً ریتوییت هم با ترفند جالبی آشنا شدیم.

به ما افتخار بدهید و تجربیات توییتری خودتان را و اینکه چنین فضایی دقیقاً برای چه فعالیت‌هایی مناسب است در بخش دیدگاه به اشتراک بگذارید!

منبع:

https://meetedgar.com/blog/how-to-get-retweets-guest-post/

https://websima.academy/images-effect-on-seo/

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 3 میانگین: 3.3]

این پست را به اشتراک گذارید :


این مقاله در بهین هاب تولید شده است. روی بهین هاب برای صرفه جویی در وقت و تمرکز روی ارزش واقعی شبکه های اجتماعی در تیمتان حساب کنید. تک تک ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری هر چند کوچک در بهبود کیفیت وب فارسی داشته باشیم.
دیدگاه بگذارید 2

  • شریفه
    2021-08-29

    توییتر بیشتر کاربری نوشتن نقل قول و متن های چندکارکتری محدود رو داره و به نظرم چندان فضای مناسبی برای به اشتراک گذاشتن مقاله و این موارد نیست. شما اینطور فکر نمیکنید؟

    پاسخ
    • هدی صادقی
      2021-09-03

      سلام شریفه عزیز
      اگر نظر من رو بخواهید بپرسید به عنوان یه کاربر ایرانی با شما موافقم. من متوجه شدم این موضوع و عادت بیشتر بین کاربران ایرانی رواج داره. منظورم مینی مال نویسی هستش. من بسیاری از اکانت های غیرایرانی رو دنبال میکنم که اتفاقا فعالیت های جدیتری رو دارند انجام میدن.
      خیلی ممنون از دیدگاهتون:)

      پاسخ